Sportas

Raumenų skausmas

Raumenų skausmas

Raumenų skausmu mes vadiname skausmą, kuris jaučiamas po ypač sunkių ir intensyvių treniruočių ir pastebimas tose raumenų grupėse, kurios yra labai silpnai ištreniruotos. Dažnai šis skausmas pradedamas jausti net apie valandą po fizinių krūvių. Iš tiesių šiuo metu, nors ir labai toli yra pažengę tiek sporto medikai tiek bendros praktikos specialistai, tačiau jie nėra priėję vieningos nuomonės, dėl šio reiškinio priežasčių. Ankščiau buvo labai paplitusi nuomonė ir dideli laiką ji buvo laikoma, kaip vienintelė teisinga, jog raumenyse po fizinio krūvio tiesiog padidėdavo Pieno rūgšties kiekis (Laktatas), tačiau ši hipotezė pastaruoju metu praranda savo pozicijas ir šiuo metu laikoma neteisinga.

Pateiksime keletą argumentų:

  • Raumenų skausmas pastebimas praktiškai tiktai pas mažai besitreniruojančius atletus arba pas išvis nesportuojančius, kurie pervertina savo galimybes ir krūviai būna didesni nei jų pajėgumai. Tačiau laktatas susidaro tiek pas profesionalius atletus tiek pas mėgėjus.
  • Pagal Laktato hipotezę raumenų skausmas turėtų ypač stipriai pasireikšti po tokių fizinių krūvių kaip 400m bėgimas, po kurio yra matuojamas labai didelis laktato susidarymas. Tačiau praktika rodo, kada šis reiškinys daug dažniau pasireiškia po intensyvių jėgos treniruočių sporto salėje, kurių metu susidariusio laktato kiekis yra daug mažesnis.
  • Laktatas išsilaiko organizme ir jo poveikis trunka tiktai apie 20 minučių. Atletų jaučiamas raumenų skausmas, kaip taisyklė, pasireiškia tik po kelėtos valandų, kada laktato kiekis organizme jau yra nusistovėjęs.

Šiandienos sporto medikai daro prielaidas, kad šis reiškinys, ką parodė ir daugelis paskutinių stebėjimų ir mokslinių studijų, kada po raumenų fizinių perkrovų, juose susidaro mikro įtrūkimai. To pasėkoje atsiradę maži uždegimo šaltiniai į kuriuos papuola vanduo ir yra priežastis raumens ištinimo, kas pasėkoje ir iššaukia visų sportuojančių dažnai jaučiamą raumenų tempimo skausmą po treniruočių. Šis skausmas pradedamas jausti dažniausiai po 12-24 valandų, kada raumens audinio įtrūkimų pasėkoje susidariusios kenksmingos organinės liekanos šalinamos iš raumenų kontaktuoja su nervinėmis ląstelėmis.

Minėti mikro įtrūkimai susidaro daug greičiau stabdant tam tikrą judesį (pvz. Bėgimas arba lipimas nuo kalno) nei jį greitinant (pvz.: bėgimas į kalną). Naujausių žinių šioje srityje dėka yra manoma, kad šis reiškinys susidaro Z-diskuose tai tam tikros sienelės mažų skyrelių pačioje raumens fibrilėje. Šio proceso dėka neina sustabdyti nei atliekamais tempimo pratimais, nei tinkamu apšilimu ir pan. Apie tai rasite atskirą paruošta straipsnį „raumenų tempimo mitai ir faktai.

Keletas tikrai efektyvių priemonių šiam reiškiniui sušvelninti būtų karštos vonios bei pirtys, nes tiek viena tiek kita turi skausmą mažinantį poveikį raumenims, bei greitiną jų atsistatymą kas efektyviai įtakoja minėtų mikro įtrūkimų greitesnį gijimą, dėka greitesnės ir efektyvesnės kraujo apytakos tiek po pirties tiek po karštos vonios. Dar vienas efektyvus būdas kovoti su raumenų skausmu – Biomechaninė stimuliacija (greitu laiku sulauksite straipsnio apie tai). Dėka aukšto dažnio vibracijų yra iššaukiami raumens susitraukimai, ko pasėkoje yra sumažinamas jų skausmas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *