Sportas

Moterys treniruojasi neteisingai

Moterys treniruojasi neteisingai

Tai galima stebėti turbūt be išimties visuose Lietuvos sporto klubuose. Vyrai treniruojasi fitneso klubuose su treniruokliais, ir hanteliais, štangomis, moterys tuo metu didžiausią laiko dalį praleidžia ant „steperio“ arba panašių treniruoklių, aeoribikoje ir/ arba darydamos įprastą šlaunų-pilvo-sėdmenų treniruotę, arba visiems žinomus išorinių ir vidinių šlaunų raumenų pratimus. Kartais dar pasitaiko tokių atvejų, kada moterys treniruojasi ir su treniruokliais, tačiau daro didelius pakartojimų skaičius. Tuo tarpu vyrai treniruojasi taip pat pagal visiem gerai žinoma ir įprasta schemą: štangos spaudimas ant suoliuko, bicepsų pratimai su hanteliais, bei pečių – pilvo preso pratimai.

Kodėl egzistuoja tokie skirtumai tarp moterų ir vyrų treniruočių, ir ar šie skirtumai apskritai prasmingi?

Iš tikrųjų tai ir moterys turėtų treniruotis taip pat kaip ir vyrai t.y. su hanteliais, štangomis, treniruokliais ir pagal poreikį kardio treniruotės.

Taigi kodėl moterys nesitreniruoja šitaip? Gal todėl, kad joms suteikiama mažai informacijos apie tai

Praktiškai kiekviename sporto klube moterims yra siūlomos programos, kurių pagrindinės sudedamosios dalys ir yra mūsų aukščiau minėtos. Viena iš priežasčių kodėl taip yra, yra ta, kad tiek klubų vadovybė, tiek klubų treneriai nežino geresnių programų ir nekreipia dėmesio ir nesiremia pagrindinėmis sporto fiziologijos taisyklėmis. Taip pat viena iš priežasčių yra ta, kad sudaromomis programomis siekiama išvengti sunkaus fizinio krūvio nerizikuojant, kad sunkios programos pradės nebepatikti moterims ir jos iš vis atsisakys sportuoti, tuo pačių atsisakys ir narystės sporto klube. Todėl sudaromos programos dažnai remiasi pagrindu sulaikyti moteris klubuose ir fiziniai krūviai paskirstomi būtent pagal šį faktorių, o ne pagal norą padėti pakeisti savo kūną ir jo sportiškumą.

Kas yra šiuo metu sakoma moterims, kodėl jos turėtų lankyti aerobiką ir panašius užsiėmimus?

Visų pirmą praktiškai visur galimą pamatyti argumentus, kad tiek aerobika tiek kojų sėdmenų ir pilvo treniruotės stangriną odą ir raumenis, kas žinoma, yra pats pagrindinis visų moterų tikslas.

Visų antrą argumentuojama , kad „steperio“ pagalba ir apskritai fitneso treniruotėse galima pasiekti didelio riebalų sudeginimo. Taip pat kad mažas svoris ant treniruoklių ir didelis pakartojimų skaičius yra raktas į sėkmę.

Na ir vienas iš paskutinių argumentų yra odos ir raumenų stangrinimas. Tai, kad labai daug programų savyje turi neatskiriamus pratimus, kaip šlaunų išoriniai ir vidiniai treniruokliai, steperis, kadangi (pasak trenerių) būtent šios mašinos, treniruokliai ypač stangrina odą ir padeda sudeginti norimose vietose riebalus.

Deja, nei vienas iš šių argumentų, jeigu juos panagrinėti atidžiau nėra teisingas:

Odos-raumenų stangrinimas dėka aerobikos ir pilvo-kojų-sėdmenų treniruotės

Iš principo aerobikos užsiėmimai stangrina odą ir raumenis, BET tai daro ir bet koks kitas fizinis užsiėmimas, tiek treniruotės su hanteliais, arba treniruokliais, tenisas, komandinės sporto šakos, bėgiojimas ir pan. ir t.t.

Taigi dėl šių priežasčių nėra svarbių argumentų užsiimti aerobika ir pan., nes ta patį rezultatą galima pasiekti ir užsiimant bet kokia kita sporto šaka.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *