Papildai ir mityba

Atsargiai – klastingos dietos!

Atsargiai - klastingos dietos!

Ir vėl radai naują dietą, žadančią fantastišką suliesėjimą? STOP! Neskubėk! 10 vertingų patarimų kaip nepatekti į blogų dietų pinkles.

1. Iki 25-erių metų nesilaikyk dietų, kurios siūlo per dieną suvaitoti mažiau nei 1500 kcal.

 Valgyk taip, kad dienos kaloringumas viršytų 1500 kcal, o maiste netrūktų reikalingų medžiagų.

2. Nebadauk o tai pavojinga sveikatai, o kartais net pražūtinga.

 Valgyk šviežią, natūralų maistą, kuris netukina ir suteikia energijos. Negi manai, kad vaikinai susižavės liekna, bet išsekusia panele?

3. Nesusigundyk reklamuojamais organizmo valymo metodais (pvz. „hidrokolonterapija“). Tokių procedūrų metu pašalinamos ir naudingos žarnyno bakterijos, todėl rizikuoji susirgti rimtomis žarnų ligomis!

Sveikai maitinantis šlakai nesikaupia.

4. Neatsisakyk mėsos. Paauglystėje nepatariama tapti vegetare.

Valgyk daugiau žuvies ir liesos mėsos: virtą vištieną be odelės, jautieną. Tai sveika ir sotu.

5. Nepersivalgyk. Jei taip nutiko, nekaltink savęs, tačiau pasistenk to išvengti. Jokiu būdu nebandyk vemti arba sukelti viduriavimo!

Valgyk dažniau ir mažomis porcijomis. Jei vis dėlto persivalgę!, kitą dieną daugiau pasportuok, gerk vandens ir rinkis lengvesnį maistą.

6. Nepasitikėk lieknanamaisiais vaistais. Pirma, norimą efektą jei ir pasieksi, tai tik trumpam, o pinigai dings kaip į balą. Antra, niekas negarantuoja, jog stebuklinga tabletė nepakenks tavo sveikatai.

Vietoj brangių piliulių abonementą į sporto klubą arba skanių ir sveikų produktų.  

7. Nesilaikyk dietų, kurios žada, kad suliesėsi 3 ir daugiau kilogramais per savaitę. Tai kenksminga ir neveiksminga o netrukus svoris sugrįš.

Atsikratyk po pusę kilogramo per mėnesį visam laikui!  

8. Nesižavėk mitybos programomis, kurios siūlo valgyti tik vienos rūšies maistą (pvz., „vynuogių ir ryžių dieta“, „kopūstų dieta“ ir pan.) arba kiekvieną dieną – vis kitokius produktus (pvz., pirmadieni – varškę, antradienį – pomidorus, trečiadienį – jautieną ir t.t.).

Valgyk įvairų maistą (rinkis valgį iš kiekvienos produktų grupės) ir mėgaukis skaniais, maistingais patiekalais.

9. Saugokis „specialistų“, kurie siūlo labai apriboti angliavandenių kiekį (atsisakyti duonos, kruopų, bet kokių miltinių patiekalų, vaisių). Vartodama tik riebalus ir baltymus liesėsi, bet nualinsi organizmą. Negaudama reikiamo kiekio angliavandenių, neteksi ir skaidulinių medžiagų. B grupės vitaminų ir kt. Tokia dieta sukelia vidurių užkietėjimą, kenkia inkstams, kepenims ir širdžiai, sutrikdo medžiagų apykaitą.

Nerizikuok savo sveikata ir bandyk tik patikrintus lieknėjimo būdus – taisyklingą mitybą ir sportą!

10. Nevartok sintetinių mišinių vietoj maisto (pvz., „Herbalife“). Natūralūs produktai tikrai vertingesni už stebuklingą gėrimą, kuris ypatingas tik tuo, kad jame mažiau kalorijų (užtat kaina kosminė!). Arbatėlės, košelės ir pan. nemoko sveikai maitintis, o skurdus meniu greit nusibosta.

Sultingas obuolys arba persikas daug skanesnis ir sveikesnis už neaiškios kilmės tyrelę!

Atmintinė dietų maniakėms:

  • Nustojus laikytis dietos, riebalai sugrįžta, ir kas blogiausia, gausiau nei anksčiau. Tai vadinamas „jo-jo“ efektas: pradėjus valgyti įprastą maistą, svoris tampa dar didesnis. Ir kas kartą prireikia vis daugiau pastangų bei laiko jį numesti.
  • Tavo organizmas netenka naudingų riebalų, kurie apsaugo vidaus organus, suteikia šilumos, reguliuoja medžiagų apykaitą.
  • Badmiriaujant sutrinka lytinis brendimas – netaisyklinga mityba gali sukelti net nevaisingumą.
  • Netaisyklingai maitinantis sunyksta raumenys. Taip pat ir širdies: gresia širdies ritmo sutrikimai ir kitos ligos. Sumažėja vidaus organai, kurie, net ir priaugus svorio, nebeatsistato.
  • Nusilpęs organizmas nesugeba kovoti su ligomis. Plaukai tampa ploni, sausi, lūžinėja ir slenka, trupa nagai, pleiskanoja oda.
  • Dažnai krečia šaltis, kamuoja alkio, silpnumo, mieguistumo jausmas. Tampi dirgli, nervinga, sunku susikaupti.
  • Kankina vidurių užkietėjimas arba viduriavimas.
  • Po dietinių eksperimentų oda praranda stangrumą ir elastingumą.

Jei nori būti liekna, privalai sveikai maitintis ir sportuoti ne savaitę ar dvi, o visą laiką. O jei ir vėl susigundei stebuklinga dieta, linkime neprarasti proto ir saiko!

Pagal “Muscle & Fitness” ir “Flex”

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *