Papildai ir mityba

Apetito kontrolė – riebalų vartojimo ypatumai

Apetito kontrolė - riebalų vartojimo ypatumai

Kalbant apie padidinta riebalų vartojimą tuo pačiu mažinant suvartojamų kalorijų bei angliavandenių kiekį rasime daug įvairių, skirtingų nuomonių dėl apetito ir alkio jausmo mažininmo. Vieni iš mūsų atsisakydami angliavandenių, tačiau padidindami riebalų kiekį maiste pradeda jausti teigiamus rezultatus alkio ir apetito mažinime, kiti kaip tik atvirkščiai pastebi priešinga reakcija. Padidintas rieablų kiekis praktiškai visada yra ilgai truksiančio sotumo jausmo garantas, kadangi riebus maistas daug ilgiau virškinamas skrandyje. Tačiau čia susiduriame su psichologiniu faktoriumi. Riebus maistas turi labai didelį kalorijų skaičių ir labai mažą bendra masę, todėl skrandis praktiškai būna daug mažiau užpildytas nei valgant baltyminį ar angliavandenių prisotintą maistą (jeigu angliavandeniai tai ne vien cukrus). Taigi jaigu jūs jaučiaties sotūs tik tada, kai jūsų skrandis iki pat „viršaus“ prikrautas maisto, tokiu atveju padidintas riebalų skaičius mityboje proporcingai mažinant bendra suvartojamų kalorijų skaičių tikrai ne jums.

Taip pat labai svarbią rolę vaidina ir tai ar žmogus mėgsta riebų maistą ar ne. Jaigu toks maistas nesuteikia malonumo tai labai realu, kad po tam tikro laiko vėl panorėsite kažko kas jums labai skanu ir ko labai norite, nors ir esate sotus, taigi vėl susiduriame su psichologiniu faktoriumi.

Tie kurie nesusiduria su jokiais sunkumais didindami riebalų keikį maiste, bendrai mažinant vartojamų angliavandenių bei kalorijų skaičiu, gali ramiai pagalvoti ir apie sekantį žingsnį, tai Katogeninė arba dar kitaip vadinama Anabolinė dieta. Šios dietos kertinis akmuo yra angliavandenių kiekio maiste sumažinimas praktiškai iki nulio. Žinoma paslėpti angliavandeniai bendram mitybos plane išliks tačiau jų kiekis neviršys 30-50g per dieną. Ir praktiškai visos dienos normos kalorijos suvartojamas tik riebalų ir baltymų pagalba. Šios dietos pagalba pasieksite kad pereinamuoju laikotarpiu, kuris trunka 1-2 savaites, organizmas persiorentuoja ir pradeda naudoti kaip pirminį energijos šaltinį ne angliavandenius bet ketonus, tai medžiagos kurios gaminamos deginant riebalus organizme. Vienas iš pagrindinių ketogeninės dietos privalumų yra tas, kad šios dietos metu cukraus lygis kraujyje nesvyruoja ir visada yra pastovus, ko neimanoma pasiekti vartojant angliavandenius. Svyruojantis cukraus lygis kraujyje vėlgi daro nemaža įtaka ir alkio jausmui. Iš praktinių atsiliepimų galime drąsiai daryti išvadą, kad katogeninės dietos metu stipriai sumažėja alkio jausmas.

Labai svarbu sudarant mitybos planą pagal šį dietos modelį siekiant mažinti alkį ir apetitą yra pakankamas riebalų vartojimas, kadangi riebalai tiesiogiai atsakingi už ilgai išliekantį sotumą. Pakankamas riebalų kiekis dienos normoje turetu būti 60-70% viso dienos kalorijų skaičiaus. Atkreipkite dėmesį į tai, kad minėti priocentai reiškia kalorijų skaičių o ne riebalų keikį gramais. Kadangi riebalai viename grame turi 9 aklorijas, o baltymai tik 4 kalorijas, katogeninei dietai galioja taisyklė vienam gramui suvartotu baltymų reiktu suvartoti ir vieną gramą riebalų.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *